Segueix-nos a:

Instagram Twitter Facebook

Informació legal

Sobre el programa

L’inici d’una nova etapa del festival Terrassa Noves Tendències (TNT) s’ha produït en un moment d’extrema fragilitat mundial però també en un moment d’oportunitat de canvi, de transició cap a un món en el qual valors relacionats amb la solidaritat, el bé comú, el respecte al medi ambient o la cura poden passar radicalment a primera línia. Si la cultura, com diu Marina Garcés, és la possibilitat que una societat es pensi a ella mateixa, les agents culturals tenim una oportunitat gegant a les nostres mans per reivindicar-nos com a necessitat i no com a instrument. És per això que, en l’impuls d’imbricar-nos en aquest present palpitant, plantegem una edició mixta en la qual transitarem per diversos territoris, adaptant-nos i escoltant un present incert que demana a crits retrobar-nos de nou en l’espai públic però també demana espais de creació des d’on reflexionar mentre esperem que la situació sanitària millori.

D’aquesta manera, iniciem un programa d’acompanyament a artistes residents amb la finalitat de donar-los espai, temps, eines i mitjans per desenvolupar nous projectes de creació que seran presentats en el marc del TNT 2022. Alhora, també busca connectar els creadors i les creadores amb el teixit local treballant en sintonia amb Terrassa Arts Escèniques (TAE), i acostant tant els processos creatius com la peça realitzada a comunitats de públics locals. Aquesta línia de suport a artistes es vincula a la futura creació del nou centre de creació d’arts escèniques de Terrassa com a un primer pas en la direcció de convertir la ciutat en un focus creatiu amb caràcter propi.

La convocatòria anual està dirigida a creadors i creadores, tant consolidats com emergents, que vulguin desenvolupar un nou projecte de creació i que la seva línia d’investigació es situï en l’àmbit dels nous llenguatges artístics, l’escena híbrida, la recerca i la innovació. Dins de la convocatòria, existeixen dues modalitats: residències de creació i residències tècniques. No hi ha incompatibilitat en optar i obtenir ambdues residències.

Organitza:

Amb el suport de:

Mitjans Col·laboradors:

TORNA AL PRINCIPI